שירות לקוחות הוא חלק בלתי נפרד מהצלחת העסק, כשהאופן שבו לקוחות מקבלים תמיכה ושירות משפיע ישירות על שביעות רצונם ועל נאמנותם למותג. בעולם הדינמי של היום, עסקים ניצבים בפני דילמה: האם לשמר את הערוץ המסורתי של מענה טלפוני, או להשקיע יותר במענה דיגיטלי? כל ערוץ מציע יתרונות שונים, וההחלטה תלויה בשיקולים כמו סוג הלקוחות, מורכבות הפניות, יעילות תפעולית ועלויות.
עם התקדמות הטכנולוגיה ושיפור הערוצים הדיגיטליים, יותר ויותר עסקים עוברים למענה אוטומטי ואלקטרוני. מחקרים מראים כי דפוסי השימוש בערוצים אלו משתנים במהירות. על פי דוח של HubSpot משנת 2020, מעל 60% מהלקוחות מעדיפים להשתמש בערוצים דיגיטליים כדי לתקשר עם חברות, בעוד שרק 29% מעדיפים את המענה הטלפוני המסורתי. במאמר זה נסקור את היתרונות והחסרונות של כל ערוץ, וננסה לענות על השאלה: מה באמת עדיף?