1.הגדרת יעדים: כמו בכל מהלך עסקי נדרש תכנון מקדים ומחשבה, לכן גם כאן חשוב להגדיר מהם יעדי המוקד, כמה אנשי צוות, מה שעות הפעילות, איזו טכנולוגיה נדרשת, איזו חומרה, האם נדרש לפתח מערכת ייעודית וכן הלאה.
2. השקיעו בטכנולוגיה: טכנולוגיה היא מרכיב חיוני בכל מוקד טלפוני. השקיעו בכלים הנכונים, כמו מערכת טלפון אמינה, תוכנת ניתוב שיחות ותוכנה לניהול קשרי לקוחות (CRM), כדי להבטיח שהמוקד שלכם מצויד לטיפול בפניות לקוחות ושיחות מכירה.
3. גיוס אנשי צוות וניהול נכונים: הצוות שלך הוא הפנים של העסק שלך, ולכן חשוב להעסיק את האנשים הנכונים. בשלב הגיוס, יש לאתר מועמדים בכלי כישורי תקשורת חזקים עם יכולת הבנת מעמיקה בתהליכי שירות ומכירה ולא פחות חשוב מכך יכולת הסתגלות והתמודדות עם לקוחות שעשויים להיות מאתגרים. כבעלי עסקים אתם מכירים את הלקוחות שלכם באופן הטוב ביותר, יש לקחת זאת בחשבון כבר בשלב הגיוס.
4. פיתוח תוכנית הדרכה: פיתוח תוכנית הכשרה והדרכה מקיפה היא קריטית להצלחת המוקד. במסגרת תוכנית ההדרכה, יש לכלול נושאים כמו מיומנות תקשורת, תסריטי שיחה למצבים שונים, הדרכות מקצועיות על מוצרים או שירותי העסק. ככל שנציגי המוקד בקיאים, היכולת שלהם לתת שירות או למכור מוצר תשתפר פלאים.
5.קבע מדדי ביצועים: לכל מוקד על פי סוגו יש לקבוע מדדי ביצועים, אלו יספקו לכם אפשרות לעקוב על יעדי המוקד וכן יעזרו לכם לזהות חולשות ומקומות לשיפור.
6. סביבת עבודה חיובית: עבודה במוקד טלפוני עלולה להיות מלחיצה, ולכן חשוב ליצור סביבת עבודה חיובית ותומכת, המטפחת פרודוקטיביות ושביעות רצון העובדים. זה יכול לכלול גמישות בשעות העבודה, הזדמנויות לקידום קריירה והצעת תמריצים לביצועים גבוהים.
7.בקרה על איכות העבודה: גם הסמוראי המיומן בעולם צריך להשחיז את הסכין, לכן חשוב להנחיל ישיבות צוות קבועות, הדרכה שוטפת סקרי שביעות רצון של לקוחות.
8.החלטות מונעות נתונים: השתמשו בנתונים כדי לקבל החלטות מושכלות לגבי תפעול המוקד. למשל נתחו את נתוני השיחות, זמני המתנה של שיחות ומדדי מפתח אחרים כדי לזהות אזורים לשיפור ולקבל החלטות מבוססות נתונים.
9. גיבוי נתונים: מערכות מוקד צוברות נתונים רבים והדאטה הנצבר צריך להיות מגובה למקרה וישנם כשלים במערכת, פרצות אבטחה וכן הלאה.
10. יעילות המוקד: למרות שבכל מוקד מושקע זמן, תכנון ומחשבה רבים, חשוב לבחון לאורך זמן שהתוכנית שלנו עומדת במבחן המציאות, ואם לא חשוב לבצע חשיבה מחדש לצורך הענקת פתרון. למשל ייתכן ותסריטי השיחה אינם מאפשרים שיחה קולחת ורציפה עם הלקוחות, או ששיטת העבודה מאריכה את זמן השיחה וגורמת לתורים ארוכים. חשוב שמנהלי המוקד יהיו עם האצבע על הדופק ויהיו להם הכלים להעריך את שיטת העבודה ובמידת הצורך לתקן וזאת על מנת להעניק חווית לקוח טובה יותר עבור הלקוחות.
.