בעשור השנים האחרון עלתה המודעות לגבי טיב שעל כל בית עסק להעניק ללקוחותיו.תחרות אגרסיבית בסקטור העסקי ושינויים טכנולוגיים מהותיים בתחום הפעלת מוקדים טלפוניים היוו שניים מהפרמטרים המרכזיים שתרמו לשידרוג השירות בבתי העסק. הלקוח הממוצע יודע כי מעבר לשירות הבסיסי שעליו הוא משלם הוא אמור לקבל תמריצים נוספים שעשויים לגרום לו להשאר או לעזוב את השירות.שירות איכותי הוא שיקבע את לויאליות הלקוחות לעסק ואת משך תקופת השימוש שלהם במועד נתון.
נכל אחד מאיתנו הוא לקוח במספר רב של עסקים ומוסדות, מחלקם אנו מרוצים מהשירות ומחלקם פחות.הדברים שמפריעים לנו כלקוחות הם מאפיינים כללים לאבני הדרך שיש להקפיד עליהם במתן שירות לקוחות איכותי.עסקים נבדלים אחד מהשני בטיב השירות,היחס,תשומת הלב ומהירות הטיפול בבקשות של הלקוחות השונים. בתקופה שכזו, כאשר המצב הכלכלי לא קל, השוק תחרותי וכאשר "הלקוח הוא המלך" חשוב להתמקד במספר פרמטרים עיקריים על מנת לשמור על לקוחות העסק מרוצים.